Hatha Yoga

Hatha Yoga bestaat grotendeels uit lichaamsoefeningen in combinatie met bewuste ademhaling en geestelijke concentratie waardoor er bij regelmatige beoefening meer evenwicht tussen lichaam en geest ontstaat. Veel houdingen zijn gericht op het soepel maken van de wervelkolom. Een gezond lichaam heeft een soepele wervelkolom waardoor energie vrijelijk kan stromen. In de les leer je te ontdekken waar je spanning vasthoudt en hoe je dieper kunt ontspannen. Je leert (opnieuw) te luisteren naar je lichaam.


Pilates

Pilatesoefeningen starten vanuit het opbouwen van kracht vanuit je “powerhouse” of krachtcentrum. Dit is je buik, het bekken en de lage rug. De meeste oefeningen worden liggend of zittend gedaan, enkele worden staande uitgevoerd. Je traint bij iedere oefening meerdere spieren en delen van je lichaam. Bij vele oefeningen wordt de ademhaling gebruikt en het geheel leidt tot opeenvolgende, gecontroleerde bewegingen.


Poweryoga

Poweryoga bestaat uit dynamische en krachtige yoga-oefeningen. Door de vloeiende overgang van de ene houding naar de andere ontstaat er een soort “flow”. Deze flow gaat gepaard met een krachtige en intense ademhaling. De les wordt afgesloten met een ontspanning met rustgevende muziek op de achtergrond.


Relaxercise

Ontladen-opladen, dat is de essentie van Relaxercise. Relaxercise is een combinatie van verscheidene mind-bodytechnieken, o.m. tai chi, pilates, yoga, stretching, ontspanning, meditatie, visualisatie en massage. Relaxercise is laagdrempelig en down to earth.


Pilates Bodywalk

Bij deze les in de buitenlucht is het van belang je bewust te worden van je houding. Lopen is over het algemeen een workout voor het onderlichaam en door juist Pilates principes en bewegingen voor het bovenlichaam in deze routine toe te voegen, wordt een gewone buitenwandeling een full body workout. We trainen het gehele bovenlichaam en alle gewrichten komen aan bod van hoofd/nek tot vingers. Pilates Bodywalk verbetert: coordinatie, concentratie, uithoudingsvermogen en houding. Daarnaast speelt de ademhaling en flexibiliteit een grote rol.


Essentrics

Essentrics is in Canada ontwikkeld door voormalig ballerina Miranda Esmonde-White en haar dochter Sahra in samenwerking met fysiotherapeuten en chiropractors. Miranda had zelf jarenlang last van chronische rugklachten en met Essentrics verdwenen die. Essentrics heeft raakvlakken met klassiek en modern ballet, yoga, pilates, tai-chi en ook worden er technieken en oefeningen uit de fysiotherapie gebruikt. Dynamische stretches en vloeiende, versterkende bewegingen geven je in korte tijd sterke & slanke spieren, souplesse en een perfecte houding. Voor een slanker silhouet en meer energie. En dat zonder gewichten en ingewikkelde pasjes. Essentrics is geschikt voor deelnemers van ieder niveau, leeftijd of geslacht. De oefeningen zijn veilig en helpen bij het voorkomen en genezen van blessures.


Privé les

Een privéles kan plaatsvinden aan huis. Je kunt een losse sessie afspreken of gaan voor een wat langer traject. Er wordt gezamenlijk gekeken naar een goede afstemming van oefeningen en ontspanning.